Les cooperatives CUEME culminen el projecte amb la venda dels seus productes al mercat i visitant La Fageda

Més de 200 alumnes de 5è de primària de les quatre escoles de Martorell participants aquest curs en “Cultura Emprenedora a l’Escola” han culminat aquesta setmana el projecte visitant la cooperativa La Fageda i posant a la venda els seus productes al Mercat a La Rambla de Les Bòbiles de Martorell.

Trobada cooperatives a La Fageda

Les nou cooperatives escolars de Martorell,  Echegashop’ i ‘Les mans màgiques’ (Escola José Echegaray), ‘2Compi kids’, ‘Rodo Cooper’, ‘Art & Craft’ i ’22 estrelles’ (Escola Mercè Rodoreda), ‘Lola Makers’, ‘LAR’ (Escola Lola Anglada) i ’11pontaCracks’ (Escola El Pontarró), han realitzat aquest dimecres la visita a la cooperativa La Fageda acompanyats per l’equip de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell, el professorat corresponent de les escoles i en aquesta ocasió acompanyats també per un grup d’alumnes del programa Projectes Singulars que cursen el CP “Activitats Aux. de Magatzem” al Centre de Promoció Econòmica.

La cooperativa La Fageda és un gran referent de cooperativa d’emprenedoria social que gràcies a la seva activitat econòmica dóna treball i habitatge a persones amb capacitats diferents. Aquesta tradicional visita, emmarcada i subvencionada totalment pel projecte Cultura Emprenedora a l’Escola de la Diputació de Barcelona, s’ha programat com sempre amb un doble objectiu, per una banda realitzar una trobada de totes les cooperatives de Martorell participants enguany en el projecte i d’altra banda, que els alumnes coneguin les instal·lacions i el funcionament de la cooperativa La Fageda com a exemple de cooperativa d’emprenedoria social sense ànim de lucre.

Al llarg de la visita els alumnes han conegut la filosofia d’aquesta cooperativa i el seu model de negoci que persegueix la integració social de les persones que hi treballen, i han pogut realitzar una visita guiada per les seves instal·lacions i funcionament; una granja amb 400 vaques lleteres, un viver per a la reforestació i la planta de productes làctics. L’activitat ha finalitzat amb un tast de productes làctics on els alumnes han visionat un audiovisual explicatiu i han degustat els magnífics productes que elaboren.

“El sentit del treball, és un treball amb sentit”, La Fageda

“La Fageda no és una empresa, és un projecte social que utilitza una estructura empresarial potent per assolir la seva finalitat.”

Venda al Mercat CUEME

Finalment aquest dijous dia 23 de maig, i després de diferents setmanes ajornant la venda per causes meteorològiques, les nou cooperatives escolars de Martorell  han posat a la venda els seus productes a la Rambla de les Bòbiles de Martorell a l’alçada del Mercat Municipal, amb l’objectiu també de potenciar la dinamització del mercat durant aquell dia. Els alumnes han pogut gaudir d’una visita guiada pel Mercat Municipal on han entrat en contacte real i directe amb el teixit empresarial del mercat.

L’alcalde de Martorell, el sr. Xavier Fonollosa ha visitat les parades dels petits emprenedors martorellencs acompanyats per diferents regidors de consistori. Els cooperativistes també han rebut la visita dels seus padrins, el Marc Obiols de l’empresa Obisual Media i el Juan Manuel Donati de l’empresa Anfina que han realitzat la compra dels grans productes elaborats pels cooperativistes.

Durant els mesos d'abril a juny, les cooperatives escolars formades en el marc del projecte "Cultura emprenedora a l'escola" que promou la Diputació de Barcelona, surten als mercats municipals per exposar i vendre els productes que han elaborat al llarg del curs.

Aquesta és la part culminant del projecte per a les nou cooperatives escolars, que durant tot el curs han estat treballant per sortir al carrer i vendre les manualitats que han elaborat artesanalment. La majoria dels productes han estat elaborats amb materials reciclats, des de clauers, guardioles o punts de llibre, fins a diferents objectes de bijuteria, decoració, entre d'altres.

Un cop finalitzada la venda al mercat els resta decidir quina activitat faran amb els beneficis, una vegada retornats els diners que cada nen va aportar per les despeses inicials, l’objectiu és fer una activitat de lleure tot el grup, que costejaran amb els diners guanyats i destinar també una part dels seus beneficis a una ONG, encara per determinar.